Neler yeni

Hoş Geldiniz!

Okul öncesi kolik topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve özel mesaj gönderebileceksiniz.

Şimdi kayıt ol!

Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

OkulÖncesi Suyun Hareketi Deneyi

  • Konbuyu başlatan blntgvn
  • Başlangıç tarihi

B

blntgvn

Guest
#1


Çocukların içindeki merak duygusundan dolayı deneye ve bilime karşı doğal bir ilgileri vardır.

Bu ilgilerini canlı tutmak adına oldukça ilgi çekici ve merak uyandırıcı, çocukları düşünme ve sorgulama becerilerini geliştirebilecek çok farkli bir deney yapıyoruz.Su moleküllerinin hareketini gözlemliyoruz.

proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.okulsanatetkinlik.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2Fanas%C4%B1n%C4%B1f%C4%B1-deneyler-su-deneyleri-199x300.jpg&hash=503b7a8e2419d5400dde2bfa04ae151a


Bu deneyimizle hem suyun hareketini hemde su moleküllerinin çok iyi arkadaş olduklarını ve birbirlerinden hiç ayrılmadıklarını,çok sıkı dostlar olduklarını,yardımlaşma ve işbirligi yaparak bu işi başardıklarını çocuklarımızla paylaşabilirsiniz.

Değerler eğitimi ile deneyimizi birleştirebilirsiniz.

İhtiyacımız Olan Malzemeler :

  • 2 Adet Bardak
  • Su
  • Gıda Boyası (Suyun hareketinin daha iyi gözlenmesi için)
  • İp (Pamuk ve Yün gibi suyu emen türden olabilir)
  • Bant

Deneyini yapılışı :

  • İpimizin ucunu bardaklardan birinin altına bantla yapıştırıyoruz.Bu arada ipimizi ıslatıyoruz.
  • Diger bardagımıza su dolduruyoruz ve suyumuzu gıda boyası ile renklendiriyoruz.
  • Su dolu bardagı boş bardagın tam üzerine gelmeyecek sekilde,İpimizide gergin bir şekilde tutarak (İpi gergin tutmak önemli) hafifçe egerek suyu dolu bardaktan boş bardaga dogru boşaltıyoruz.
  • Dolu bardak boş bardagın tam üzerinde olmamasına ragman ipin üzerinde hareket ederek dikey olarak yere dökülmek yerine boş bardaga dogru hareket etti.

proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.okulsanatetkinlik.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2Fanas%C4%B1n%C4%B1f%C4%B1-su-deneyleri-225x300.jpg&hash=85b14c1d750c28e97e1dae4f3abe6b96


Neden :

  • Su damlacıklarının yere dökülmesi gerekirken dökülmeyip ip üzerinde nasıl hareket etti ?
  • Su molekülleri birbirine tutunarak daha önce ıslattıgımız ipe yapışarak,birbirlerinden ayrılmayarak hareket ettiler.Yer çekimine ragmen bu hareketi birbirlerine sıkı baglarla baglanarak gerçekleştirdi.

Bu deneyimizle hem suyun hareketini hemde su moleküllerinin çok iyi arkadaş olduklarını ve birbirlerinden hiç ayrilmadıklarını,çok sıkı dostlar olduklarını,yardımlaşma ve işbirligi yaparak bu işi başardıklarını çocuklarımızla paylaşabilirsiniz.Değerler eğitimi ile deneyimizi birleştirebilirsiniz.



Deneyin videosu için burayı tıklayınız.

Kaynak : rookieparenting.com