Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
#1


Okul öncesi değerler eğitimi saygı değeri etkinlik çalışması. Afiş pano çalışması, çalışma kağıdı, drama ve görsel materyalleri indirebilirsiniz. Örnek çalışmalar bir kaç örnek aşağıda verilmiştir.

Afiş Pano Çalışması

büyüklerime.jpg

öğretmenesaygı.jpg

Çalışma Kağıdı

  1. fark bulmaca.pdf
  2. gülen yüz .pdf


GÜLEN/AĞLAYAN YÜZ

  • Öğretmen Ek-1 ve Ek-2 deki A4 kâğıtlarını sınıf adedince çoğaltarak öğrencilere dağıtır.
  • Öğretmen Ek-3’deki cümleleri sırayla okuyarak öğrencilerden iyi bir davranış ise ‘GÜLEN YÜZ’ ü kötü bir davranış ise ‘AĞLAYAN YÜZÜ’ ü kaldırmaları istenir.
Arkadaşımdan bir şey isteyeceğim zaman ‘Arkadaşım verir misin’ derim.

Arkadaşım yanlış bir şey yaptığı zaman ona güler ve alay ederim.

Arkadaşlarımdan biri konuştuğu zaman susar ve onu dinlerim.

Büyüklerimin elini öperim.

Beslenmeden önce elimi yıkamak için sıramın gelmesini beklerim.

Kızdığım zaman arkadaşlarıma kötü söz söylerim.

Tuvalete gitmek için öğretmenimden izin alırım.

Arkadaşlarımın önünde utanmadan şarkı söylerim.

Öğretmenimin yapmamı istemediği bir şeyi öğretmenim kızsa da üzülse de yine yaparım.

Arkadaşlarımı ve okula gelmeyi severim.

Ders çalışırken arkadaşımın silgi, kalem, makas gibi eşyalarını izin almadan alıp onu rahatsız ederim.

Drama Etkinliği


ALAY ETME

  • Öğretmen sınıfın ortasına geçerek kilolu, gözlüklü, yanakları kırmızı, yalnız ve mutsuz bir çocukmuş gibi davranır ve beş altı yaşlarındaki bir çocuk gibi konuşur.(öğretmen sınıfa girmeden önce ön hazırlık yaparak gözlük takar, yanaklarını boyar vs.)
  • 5 yaşında bir çocuk olduğunu söyleyerek şu yönergeyi çocuklara verir :”Ben bu grupta bulunan bir çocuğum. Beşyaşındayım. Burayı ve sizleri çok seviyorum. Fakat beni çok üzen bir sorunum var. Buradabazı arkadaşlarım benimle alay ediyor. Yanaklarım kırmızı , kiloluyum ve gözlüklüyüm diye beni kızdırıyor. Kendimi çok kötü hissediyorum. Kim bana yardımcı olmak ister? Ben ne yapmalıyım?
  • Çocuklara, ortadaki çocuğun(öğretmenin)sorununun ne olduğu ve nasıl bir yardım istediği konusunda sorular yöneltilir.
  • Ardından çocuklardan çeşitli çözüm önerileri , yardım niteliği taşıyan fikirler alınır.
  • Çocuklara, oyun sırasında neler hissettikleri sorulur. Alay edilen çocuk hakkında ne hissettikleri , onun için üzülüp üzülmedikleri tartışılır..
  • Alay edilen bir çocuğun çektikleri güçlüklerin neler olabileceği sorulur.
  • Kendileriyle daha önceden alay edilip edilmediği sorulur.Eğer çocukların arasından kendisiyle ilgili bir konuda alay edildiğini açıklayan biri çıkarsa ortaya alınır ve az önce öğretmenin yaptığı gibi bu konuda düşüncelerini söylemesi sağlanır.Bu durumda neler hissettiği ve nasıl bir çözüm bulabilecekleri konuşulur.
  • Öğretmen kendisiyle alay edildiğini açıklayan öğrencilerine gösterdikleri cesaretten dolayı cesaret şapkası takar ve bu şapka onun hem başkalarıyla alay etmediğinin hem de cesaretli olduğunun göstergesi olur.
  • Alay edilmenin getireceği sonuçlar hakkında çocukların düşünce üretmeleri sağlanabilir.Alay edilmeyi önlemek için başka hangi davranışların faydalı olabileceği konusu ele alınır.
NOT : Bahsedilen cesaret şapkası öğretmen tarafından yapılabileceği gibi etkinlik sonunda bütün öğrencilerin katılımıyla da yapılabilir.

Kavram Haritası - Saygı Kavram Haritası Sunu PPT


Okul öncesi değerler eğitimi saygı değerler Sunu

  1. saygili_davranislar_sunu.rar

Yazılı Materyal -
İki İnatçı Keçi







''Bu paylaşımı lütfen beğen butonunu tıklayarak beğeniniz. Ve konu altına düşüncelerinizi yazınız.''
 


Ekli dosyalar


Üst