Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

2017 2018 Ünlü Çocuk Yayınları Yarım Günlük Akış ve Planlar

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
#1


2017 2018 Ünlü Çocuk Yayınları Yarım Günlük Akış ve Planlar - AYLIK PLAN YARIM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞLARI VE GÜNLÜK EĞİTİM PLANLARI - Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

  1. 01eylulmcsaylikveyarimgun.docx
  2. 02ekimmcsaylikveyarimgun.docx
  3. 03kasimmcsaylikveyarimgun.docx
  4. 04aralikmcsaylikveyarimgun.docx
  5. 05ocakmcsaylikveyarimgun.docx
  6. 06subatmcsaylikveyarimgun.docx
  7. 07martmcsaylikveyarimgun.docx
  8. 08nisanmcsaylikveyarimgun.docx
  9. 09mayismcsaylikveyarimgun.docx
  10. 10haziranmcsaylikveyarimgun.docx

HEPİMİZ FARKLIYIZ


Etkinlik Çeşidi: Drama Büyük Grup Etkinliği

Yaş Grubu:




KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.

Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmin ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler.



Dil Gelişim

Kazanım 10. Görsel materyalleri okur.

Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.


Öz Bakım Becerileri

Kazanım 3. Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.

Göstergeleri: Okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır, toplar, katlar, asar, yerleştirir.


Sosyal ve Duygusal Gelişim

Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.

Göstergeleri: Anne ve babasının mesleğini vb. söyler.

Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.



ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen önceden hazırladığı resim kartlarını bir zarfa koyarak panoya takar. Üstlerinde de birer numara yazar (sınıfta çocuk sayısı kadar). Öğretmen, “bu zarfların içinde hikâye dinleme ve katılma kartları var bu kartları alabilmek için önce merkezleri düzenleyip sınıfı toplamanız gerekiyor, işiniz bitince benden bilet alabilirsiniz” diyerek çocukları toplanmaya yönlendirir.

Öğretmen çocuklara, ”panodan hikâye kartlarımızı alıp, tekrar minderlere oturalım” der. Çocuklar oturduktan sonra zarfları açıp içinden çıkan resimleri incelemelerini ister.( Bisiklete binen, resim yapan, TV izleyen, tenis, top, basket oynayan, koşan, çiçek sulayan, fotoğraf çeken, resim yapan, şarkı söyleyen, balık tutan, yüzen, dikiş diken, keman çalan vb insan resimleri )

Belli bir zaman sonra öğretmen çocuklara sorar, “resimlerdeki insanlar neler yapıyorlar?” der ve sırayla yapılan işler hakkında konuşulur. Öğretmen çocuklara “en çok ne yapmaktan hoşlanıyorsun diye tek tek” sorar, öğretmen çocuklara, “evde neler yapmaktan hoşlanıyorsun? Anne ve babanın mesleğini sorar ardından da hobi olarak ne yapıyor?” gibi, sorularla hobinin ne demek olduğunu anlatmaya çalışır.

Öğretmen, “sizlere resimlerle ilgili hikâye anlatacağım, anlattıklarım kimin elindeki resimle ilgiliyse o resme sahip çocuk, resmini halının üstüne koyacak” der ve hikâyeye başlar.

(Bir Pazar günü sabah erkenden uyandım, havada çok güzeldi, kendime güzel bir kahvaltı hazırladım. Kahvaltıdan sonra bahçeye çıktım, hiç kimse yoktu, ne yapacağıma karar veremedim, en iyisi arkadaşım Ayşe’ye gideyim dedim. Ayşe’nin kapısını çaldım içeriden tıkır tıkır sesler geliyordu, zilin sesini duymadı, tekrar çaldım, kapıyı açtı, Ayşe’ye - bugün birlikte bir şeyler yapalım mı? Dedim. Ayşe’de -bugün kendime elbise dikeceğim, başka bir zaman birlikte oluruz, teşekkür ederim dedi. Ayşe’den ayrıldım. Yan komşu da bahçede çiçeklerinin bakımını yapıyordu, çiçeklerini suluyordu…) gibi. Resim kartlarına uygun hikâye oluşturulurken, çocuklar anlatılanlara uygun olan resim kartını sırayla halının üzerine koyarlar. Öğretmen, “siz benimle olmak ister miydiniz, birlikte ne yapardık, şimdi biraz düşünün, sonra hep beraber kalkıp canlandıralım, ben dur deyince donacaksınız” der ve çocukların canlandırmalarını bekler, çocuklar bir süre pandomim şeklinde canlandırırlar. Öğretmen, “şimdi kimin fotoğrafını çekersem o yaptığı işi söyleyecek ve mindere oturacak” der. Her çocuğun hayali fotoğrafı çekilip yerine oturunca

- Bu işleri ne zaman yapabiliriz -Bu işler arasında meslek olarak da yapılan işler hangileri olabilir?

- İnsanların farklı özelliklerine göre kabul etmeli miyiz yoksa bizim hoşlandığımız şeyleri mi yapmalılar, gibi soru cevaplarla sohbet edilir.



Materyaller

Resim kartları, zarflar


Sözcükler

Meslek, bilet, pandomim


Kavramlar

--------


Aile Katılımı

Okula gelirken evden oyuncak taşıt getirmeleri istenir.


Değerlendirme

Size verilen kartlardaki işleri ne zaman yapabiliriz?

Bu işler arasında meslek olarak da yapılan işler hangileri olabilir?

En çok ne yapmaktan hoşlanıyorsun?

Aile üyelerinin hobileri var mı? Varsa nelerdir?


Uyarlama
 


Ekli dosyalar


Üst