Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

2017 2018 Mavi Yunus Zizigiller Seti Eylül Ayı Günlük ve Aylık Planı

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
#1


2017 2018 Mavi Yunus Zizigiller Seti Eylül Ayı Günlük ve Aylık Planı - Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

  1. 01_Eylul_Ayi_Aylik_Zizigiller_Plani.doc
  1. 01_Eylul_Ayi_Gunluk_Zizigiller_Plani.doc


Etkinlik 1–A: OKULUMA MERHABA


Etkinlik Çeşidi: Sanat, Türkçe ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu (Ay): …………

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

(Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere elleriyle şekil verir.)

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.

(Göstergeleri:Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.

(Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

DİL GELİŞİMİ

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

(Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)

Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.

(Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.)

Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

(Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.)

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.

(Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar.)

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır.

(Göstergeleri: Adını/soyadını söyler. Yaşını söyler.)

ÖZBAKIM BECERİLERİ

Kazanım 1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular.

(Göstergeleri: Elini/yüzünü yıkar.)

Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.

(Göstergeleri: Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır.)

Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır.

(Göstergeleri: Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler. Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklar. Sağlığını korumak için gerekenleri yapar.)

ÖĞRENME SÜRECİ

· Çocukların okuldaki ilk günleri olduğu için onlarla halka olunur ve oturulur. Ardından öncelikle adımızı, yaşımızı ve sınıfın öğretmeni olduğumuzu ifade ederek kendimizi tanıtırız. Ardından çocuklara tek tek söz vererek onların isimlerini söyleriz. İlk gün gerginliğini rahatlatmak amaçlı her birinin kendini özgü bir özelliğini vurgulayarak onlara iltifatlarımızı sunarız (“Ne kadar güzel gözlerin var.” “Elbisenin rengine bayıldım, bu renk sana çok yakışmış.” “Ayakkabıların ışıklı mı? Ne kadar da havalı.” vb.).

· Tanışma ve isim öğrenimi sıklıkla tekrarlanacak rutinlerdir. Bu sebeple ilk etkinlikle isimleri öğrenmelerini beklememek gerekir. Tanışma etkinliğinin ardından çocuklara sınıflarını tanımaya yönelik sınıf içindeki öğrenme merkezleri tanıtılır. Bu amaçla çocuklara, “Sınıfımızda birçok oyuncak var. Bu oyuncakları kolaylıkla bulabil-meniz ve yerlerini bilebilmeniz için sizler için ben yerleştirdim. Sınıfta her oyuncağın bir yeri var. Sizlerden de seçtiğiniz oyuncakla oynadıktan sonra, onu kendi yerine koymanız istiyorum. Yoksa tekrar oynamak istediği-mizde, aradığımız oyuncağı bulamayabiliriz.” Gibi öğrenme merkezlerinin işlevine yönelik bir açıklama yapılır. Ardından öğrenme merkezlerinden biri seçilir ve çocuklar seçilen öğrenme merkezinin yanına çağırılır. Çocuk-lardan öğrenme merkezinde yer alan oyuncakları incelemeleri istenir. Yapılan kısa süreli incelemenin ardından,

- Bu öğrenme merkezinde hangi oyuncaklar var?

- Bu oyuncaklarla/eşyalarla neler yapabiliriz?

- Sana en ilginç/değişik gelen oyuncak/eşya hangisi?

- Sence bu öğrenme merkezinin ismi ne olabilir? Soruları yöneltilir. Çocukların bu konudaki fikirleri dinlendikten sonra incelenen öğrenme merkezinin ismi ve neden bu isimle adlandırıldığı çocuklara açıklanır.

Yukarıda bahsedildiği biçimde tüm öğrenme merkezlerindeki eşya ve oyuncaklar incelendikten sonra çocuklara tek tek hangi öğrenme merkezinde oynamak istedikleri sorulur. Çocukların seçimlerine dayalı olarak her çocuk bir öğrenme merkezine yerleştirilerek oynamaları sağlanır. Zaman zaman öğrenme merkezlerindeki çocukların oynadığı kişiler ve merkezleri değiştirilir.
 


Ekli dosyalar


Üst