Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

2017 2018 Mavi Yunus Yayınları Eğitim Planları İndir

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
#1


2017 2018 Mavi Yunus Yayınları Eğitim Planları İndir -

  1. 01_DUSUNDUREN_ATOLYEM_eylul_ayi_gunluk_planlari.docx
  2. 01_DUSUNDUREN_ATOLYEM_eylul_aylik_plani.docx
  3. 01_Eylul_Ayi_Aylik_Zizigiller_Plani.doc
  4. 01_Eylul_Ayi_Gunluk_Zizigiller_Plani.doc
  5. 01_KIPIR_KIPIR_EYLUL_AYLIK_PLANLARI.doc
  6. 01_KIPIR_KIPIR_KUKLALAR_EYLUL_GUNLUK_PLANLARI.doc
  7. 01_KIRMIZI_BALIK_eylul_aylik_planlari.doc
  8. 01_KIRMIZI_BALIK_eylul_gunluk_planlari (1).doc
  9. 01_KIRMIZI_BALIK_eylul_gunluk_planlari.doc
  10. 01_MINI_MINI_eylul_ayi_gunluk_planlari.docx
  11. 01_MINI_MINI_SETI_eylul_aylik_planlari.docx
  12. 01_RUBI_ROBO_EYLUL_AYLIK_PLANLARI.docx
  13. 01_RUBI_ROBO_EYLUL_GUNLUK_planlari.doc
  14. 01_ZIPZIP_ILE_PITPIT_EYLUL_PLANLARI.docx

Etkinlik 1: BUGÜN BENİM İLK GÜNÜM

Etkinlik Çeşidi:Sanat, Oyun, Hareket, Türkçe ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu (Ay): ……………..…

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.)

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri:Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.)

DİL GELİŞİMİ

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Duygu, düşünce ve hayallerinin nedenini söyler.)

Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)

SOSYAL VE DUYGUSALGELİŞİM

Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri:Adını/soyadını söyler.)

ÖĞRENME SÜRECİ

· Çocukların okuldaki ilk günleri olduğu için onlarla halka olunur ve oturulur. Ardından öncelikle adımızı, yaşımızı ve sınıfın öğretmeni olduğumuzu ifade ederek kendimizi tanıtırız. Ardından çocuklara tek tek söz vererek onların isimlerini söyleriz. İlk gün gerginliğini rahatlatmak amaçlı her birinin kendini özgü bir özelliğini vurgulayarak onlara iltifatlarımızı sunarız (Ne kadar güzel gözlerin var., Elbisenin rengine bayıldım, bu renk sana çok yakışmış, Ayakkabıların ışıklı mı? Ne kadar da havalı…vs.).

· Ardından çocuklarla masalara geçilir. Her birine birer A4 kâğıdı ve kendi seçtikleri renkte parmak boyası dağıtılır. Çocuklardan ilk olarak parmak boyası ile bir ellerini boyamaları, ardından ellerini A4 üzerine bastırarak ellerinin izlerini çıkartmaları istenir. El baskıları tamamlandıktan sonra kuruması için başka bir alana alınır. Kuruma işlemi tamamlandıktan sonra her bir el izi kenarlarından kesilerek sınıf kapısına “Bu Sınıf Benim” başlığı altına çocuklarla birlikte asılır.

· Ardından müzik açılır. Çocuklara “Şimdi hep birlikte müzik eşliğinde dans edeceğiz. Müzik durunca herkes kendine bir eş bulacak ve el ele tutuşacak. Sonra da eşinin adını sorup aklında tutucak” denir. Sonra müzikle birlikte dansa başlanır. Bir süre sonra müzik kapatılır ve çocuklar yönergeye uygu hareket etmeleri konusunda yönlendirilir. Ardından eşili gruplara teker teker “Arkadaşının ismi neymiş?” sorusu sorulur. Her turda müzik sonu hareket değiştirilir (elele tutuşalım, sırt sırta verelim, kafa kafaya verelim, burub buruna değdirelim gibi…).

· Ardından çocuklarla bir grup oluşturarak sınıf öğrenme merkezleri incelenir. Her bir öğrenme merkezinde en çok hangi oyuncağı/malzemeyi beğendikleri sorulur. Sonrasında çocuklardan bir duvar kenarına sınıfa arkalarını dönerek durmaları istenir. O sırada farklı öğrenme merkezlerinden bazı oyuncaklar seçilir ve oyun alanında toplanır. Çocuklardan önlerini dönmeleri istenir. Seçilen her bir oyuncak incelenir ve çocuklardan hızlıca seçilen oyuncakların hangi öğrenme merkezine ait olduğunu bulmaları istenir.

· “Ben Bir Ağacım” isimli parmak oyunu birlikte birkaç kez tekrar edilir.

Ben bir ağacım, bunlar da dallarım (İki kol havaya kaldırılıp açılır.),

Bir çiçek açtım (Bir parmak açılır.), iki çiçek açtım (İkinci parmak açılırİ), üç çiçek açtım (Üçüncü parmak açılır.), dört çiçek açtım (Dördüncü parmak açılır.) (beş-altı-yedi-sekiz-dokuz-on çiçek açar ve aynı parmak açma ve söylem tekrar edilir) on çiçek açtım (On parmak açılır.)

Rüzgar esti vuuuuuu (Tüm beden sağa sola sallanır.)

Yapraklarım döküldü (Kollar aşağı indirilir.)

· Ardından çocuklara mutlu-üzgün-kızgın yüz ifadelerinin çizili olduğu duygu kartları gösterilir. Her birinin hangi duyguyu ifade ettiği çocuklara sorulur. Ardından bugün kendilerini nasıl hissediyorlarsa o karttan bir tane almaları istenir. Seçtikleri kartın altına çocukların ismi yazılır ve hazırlanan “İlk Gün Ben” posterine yapıştırılır.

MATERYALLER: A4 kâğıdı, farklı renklerde parmak boyası, müzik seti, hareketli bir müzik CD’si, sınıf oyuncakları, mutlu-üzgün-kızgın duygu kartları, poster için bir adet büyük boy fon kartonu

SÖZCÜKLER:-

KAVRAMLAR: Duygu: Mutlu-Üzgün-Kızgın

AİLE KATILIMI: -

DEĞERLENDİRME

· Sınıfımızda hangi öğrenmeleri var?

· Hangi arkadaşlarının ismini hatırlıyorsun?

· Ellerin dışında başka nelerin izini çıkarabiliriz?

· Bugün yapmaktan en çok keyif aldığın etkinlik hangisiydi?

UYARLAMA
 


Ekli dosyalar


Üst